

Moderátorská hvězda Tucker Carlson opouští televizi Fox News

- CZ24 News | 25. dubna 2023

USA: Americkou televizi Fox News, která čelí žalobě kvůli šíření tvrzení někdejšího prezidenta Donalda Trumpa o zmanipulovaných prezidentských volbách, opouští její moderátorská hvězda Tucker Carlson. Televize oznámila, že se s Carlsonem dohodla na rozchodu.

Oznámení přišlo několik dní po procesu s Fox News, kterou americký výrobce volebních přístrojů Dominion Voting Systems (DVS) žaloval za pomluvu a požadoval jako odškodnění 1,6 miliardy dolarů (34 miliard Kč). Žaloba nakonec skončila urovnáním ve výši 787,5 milionu dolarů (téměř 17 miliard Kč).

Konzervativní stanice Fox News podle DVS po prezidentských volbách v roce 2020 vědomě šířila nepravdivá prohlášení republikánského prezidenta Donalda Trumpa o zmanipulovaném hlasování ve snaze získat více diváků a zvala do vysílání Trumpovy spojence, kteří nepravdivě tvrdili, že zařízení DVS manipulovala s hlasy ve prospěch demokratů.

V dnešním prohlášení televize uvedla, že poslední vydání pořadu Tucker Carlson Tonight odvysílala v pátek. "Děkujeme mu za jeho služby televizní společnosti v roli moderátora a předtím jako přispěvatele," uvedla televize.

Carlson se podle agentury Reuters stal nejpopulárnější osobností Fox News poté, co v talk show v roce 2016 vystřídal Billa O'Reillyho. Televize zatím nevysvětlila důvody Carlsonova odchodu.

Ve sporu s DVS televize Fox News trvala na tom, že pouze informovala o Trumpových námitkách proti výsledkům voleb a nechala diváky vyslechnout si jeho právníky a spojence. V procesu se objevily i e-maily a textové zprávy, v nichž Carlson soukromě kritizuje Trumpa a přiznává se, že ho vášnivě nenávidí. Ještě před několika týdny přitom Carlson zaplnil celou svou show rozhovorem s exprezidentem, který hodlá usilovat o republikánskou nominaci i pro nadcházející prezidentské volby.

Nad Fox News se mezitím vznáší žaloba podaná dalším výrobcem volebních přístrojů, a to společností Smartmatic. Ta za údajnou pomluvu požaduje skoro tři miliardy dolarů a po urovnání sporu s Dominion uvedla, že hodlá "odhalit zbytek" škod způsobených "dezinformační kampaní" televizní stanice.

ZDROJ: AP / ČTK