Nase dane prudia na liberalnu propagandu

- CZ24 News | 29. kvétna 2020

SLOVENSKO: Kym ini umelci Zobrali peniaze od Statu, tak politicka a producentka v jednom Zora
Jaurova z Progresivneho Slovenska ziskala 621 800 eur z Audiovizudlneho fondu a 180-tisic eur z
RTVS

Televizidam som sa naposledy venoval v prvych ditioch vypuknutia celosvetovej pandémie korovirusu.
Dejiny zemegule odvtedy ubehli kus cesty a ludstvo ziskalo nové skusenosti. Pred obrazovkami sme
sledovali zaruSkovanych moderatorov, redaktorov i reportérov a nedokézali rozlisit, kedy sa obavali
hrozby ochorenia a kedy viac len maskovali hanbu za huhlavo vyslovené 1zi, polopravdy alebo
ucelové informécie. To podstatné sme sa aj tak nedozvedeli. Kto a preco vlastne zastavil svet?
Neviem to dodnes. No vSetkych, ktori sa snazili ndjst relevantnt odpoved mainstreamové média vo
svete (aj tie na malom Slovensku) oznacili za konSpiratorov.

Uloha miliardara Billa Gatesa v zahadnej hre o presmerovani sveta

Nadnérodni cenzori mazali na YouTube vided, z internetu i zo socidlnych sieti odstranovali rozhovory
s renomovanou doktorkou Judy Mikovits aj clanky o Fauciho ,prstoch”, namocenych do vyskumu
koronavirusu. ESte za prezidentovania Baracka Obamu presunul tento riaditel amerického
Néarodného institutu pre alergie a infekcné hrozby (NIAID)vyskum aj s 3,5 milionmi dolarov do
Specialneho biologického laboratdria v ¢inskom Wuhane. Zdalo by sa, Ze diskusiu o pévode
koronavirusu COVID-19 mozno definitivne uzavriet. Bol vraj umelo vytvoreny medzindrodnym timom
vedcov v Spojenych Statoch v roku 2015. Vyplyva to zo spravy zverejnenej lekarskym casopisom
Nature Medicine eSte z novembra 2015. V skupine vedcov bolo 12 americkych virolégov, dvaja ¢inski
odbornici z inStititu vo Wuhane a Svajciarsky vedec z biomedicinskeho institutu v Ziirichu. Vedecky
tim viedol Vineet D. Menachery, odborny asistent na mnohych americkych univerzitach,

ktorych hlavnym pracoviskom bolo Galvestonské narodné laboratérium (GNL) na Univerzite of
Texas. Otvorena tak ostdva mozno uz len tloha miliardéra Billa Gatesa v zahadnej hre o
presmerovani sveta.

Posilnovanie vplyvu americkych zaujmov v strednej Europe?

A prave v najcudesnejsej dobe rusok, ,usteniek” ¢i nahubkov sa v Ceskom éteri objavilo 3. maja 2020
vysielanie Uplne novej spravodajskej televiznej stanice CNN Prima News. Posilnovanie vplyvu
americkych zaujmov v strednej Europe?

Takéto konstatovanie vyslovené nahlas by tiez niekto ,povolany” isto oznacil za fake news alebo
hoax. ESte zaujimavejSie ako 42 hlavnych tvari 100-Clenného timu televizneho kandla s moderatorom
Liborom Bouckom,Sonou Porupkovou, Pavlinou Wolfovou, Markétou Fialovou, Klarou Dolezalovou,
Karlom Voriskom a dal$imi, upttala prax ignorovania ochranného prekrytia tvari. Ruska pouzili iba
obcas, len aby sa nepovedalo...

Inak ma na vysielani tejto novej ceskej spravodajskej televizii uputal len sebavedomy marketing a
zaujala $pickova technika. Pri sledovani tejto prediZzenej ruky jednej zo svetovych velmoci mi napadla
- v ponati sucasnej infovojny - kacirska myslienka. Ako to, Ze na tizemi niektorého z demokratickych
Statov v strednej Eurdpe nevysiela (kvoli prospesnej pluralitnej rovnovahe) obdobnd ¢inska alebo
ruska spravodajska televizia...

Komercné televizie posobiace na Slovensku? Ako obvykle - porusovali pravidla a za niektoré chyby


https://cz24.news/nase-dane-prudia-na-liberalnu-propagandu/

museli platit. Pokuty 3319 eur udelila Rada pre vysielanie a retransmisiu na zasadnuti 20. maja 2020
televizii Markiza aj JOJ za to, Ze cez den odvysielali uputavky, obsahujlice scény nasilia z veCernych
filmov. Dal$ich 828 eur dostala JOJ-ka za nespravne oznaéenie vekovej nepristupnosti programov.

K zaujimavym trestom isto patri pokuta 165 eur spravodajskej televizii TA3 za to, ze odvysielala
program, ktory obsahoval prejav s pocetnymi prvkami a vyrazovymi prostriedkami ruského jazyka...

To k poctivo ,maskovanej“ Ceskej televizii sa spod ru$ok v parlamente i zo Senétu zacali ozyvat
tvrdé utoky. Najskor proti manipuldciam Vaclava Moravca, potom proti svojraznej moderatorke
diskusnej relacie ,Mate slovo” Michaely Jilkovej, ktora vraj cenzurovala hosti a suchu nitku
nenechali Clenovia rady s niekolkymi politikmi ani na Nore Fridrichovej. Redakcii vecerného
spravodajstva kritici vycCitovali, ze divdkov zbytoCne strasi a traumatizuje hrozbami Covid-19 na tkor
ostatnych sprav zo sveta. Sledujem pravidelne i vysielanie Ceskej televizie a tak by som radsej ocenil
pruzny a kreativny pristup dramaturgie verejnopravneho vysielatela k detom, Skoldkom, mladezi

i k seniorom, zatvorenym v karanténe. CT priniesla do vysielania od polovice marca do polovice maja
desiatku Specialnych a invenénych relacii.

Koordinovana akcia investigativcov s ambasadou zamorskej velmoci

A ¢o naSa ,rodna“ Slovenska televizia v Mlynskej doline? Snazila sa, nemozno nepriznat. Hoci aj
zjavne nadbiehala Matovicovej neukojenej tizbe hocikedy (ako Rumburak) vstupovat do vysielania,
nestacilo. Uplatnuje sa v nej stary, ,dobry” a uz niekolkokrat osvedceny scenar udajnej cenzary v
spravodajstve alebo tzv. ,kolobezka“ Reportérov.

Podla know-how jednej nemenovanej politickej mimovladnej agentiry spusti sa koordinovane s
ambasadou zamorskej velmoci akcia investigativcov. Vzdy, ked je potrebné tresnut po hlave
bejzbalovou palicou generalnemu riaditelovi s narodnou orientaciou. Po aprilovej poznamke
ministerky kultiry Natalie Milanovej o potrebe zmeny pri volbe $éfa RTVS nasledovali méjové
invektivy s obvineniami o nehospodérnosti a o predrazenych relaciach od predsedu medialneho
vyboru NR SR Kristidna Cekovského (OI'aNO).

Ocierhovanie RTVS naberalo potom e$te na obratkach. Okrem Cekovského, ktory patril k historicky
k najslabsim redaktorom v RTVS, no napriek tomu sa pustil do Ivety Malachovskej, Petra Nufezai
dalSich oso0b, sa v karanténe odviazala tiez zndma politiCka netispesného Progresivneho Slovenska
Zora Jaurova.

Na socialnej sieti obvinila moderatora a producenta reldcie Do kriza Jaroslava DaniSku, ze prave on
je bielym koniom najvacsieho a najschopnejsieho slovenského televizneho producenta Petra Nufieza.
Uznavany rezisér to pochopitelne nenechal len tak. Bulvar, prizivujuci sa na takychto konfliktoch, s
potesenim priniesol jeho reakciu.

LPrekvapuje ma, Ze takyto postup voci RTVS prezentuje clovek, ktory je s verejnoprdavnou televiziou
v stidnom spore. Podla méjho ndzoru ide o konflikt zdujmov. S pdnom Cekovskym sme dohodnuti na
osobnom stretnuti a aby som bol korektny, k jeho zverejnenym informdcidm sa vyjadrim az po
spominanom stretnuti.”

A poriadne (aZ progresivne) to zratal aj Jaurove;.

,Pri priprave mojej reakcie som zistil velmi zardzajiice skutocnosti, ktoré sa tykaji prdve pani Zory
Jaurovej. Pani Jaurovd je napriklad oficidlnym producentom filmu ,Moc”, ktory pod jej
producentskym vedenim ziskal 621 800 eur z Audiovizudlneho fondu a 180-tisic eur z RTVS.
Dokonca v case, ked'bola predstavend ako kandiddtka do Eurdpskeho parlamentu, a to konkrétne v
novembri 2018, bolo projektu priklepnutych dalsich 200-tisic eur z verejnych penazi, tentoraz z



Fondu pre podporu ndrodnostnych mensin. Na zdklade tychto informdcii sa dd povedat, Ze pani
Jaurova je zjavne uspesnejsia podnikatelka s verejnymi zdrojmi ako politicka (neuspela vo volbdch do
Eurdopskeho parlamentu ani do NR SR). Ako politicke v tilohe producentky jej zmluvne schvdlili len
za rok 2019 na iné projekty dalSich 777 500 Eur z verejnych zdrojov. Je zardZajtice, Ze osoba, ktord
zjavne Cerpd z verejnych zdrojov velké financné prostriedky, obvinuje na zdklade nepravdivych
informdcii iné osoby z neefektivneho hospoddrenia s verejnymi zdrojmi,” dodal Nufiez

Reportéri plnia objednavky zvonku

Za povestny vystrel z Aurdry je treba povazovat ,kauzu” reportaze o financovani dobrovolnych
hasicov. Stacilo, ze ¢lenka manazmentu Hana Lyons sa dozadovala ,urychlene vidiet este
neodvysielany diel a prispevok s Rébertom Kalinakom“.

Takto zavadzajuco o tom balamutili verejnost oligarchické a bulvarne média i webové portély
zaujatych agentov Medidlne aj O médiach. (To si mala vyziadat na projekciu , produkt” az po jeho
odvysielani?).

Dlhoroc¢ne tolerovanou praxou v pripade Reportérov, plniacich zadania na objednavku zvonku, je
absencia televizneho pravnika na projekciach. Ten by mal médiu verejnej sluzby garantovat v
prispevkoch ustavny ¢i zédkonny ramec proti pripadnym zalobam. Pozndm pomery v tom ,Cude medzi
Z00 a cintorinom” a stavil by som sa, Ze Séfku odboru spravodajstva na projekciu niekto nahovoril,
¢i dokonca priamo prizval. Aby sa bezodkladne spustila obohrana platna.

Kontrolu zo strany svojej nadriadenej Hany Lyons oznacil $éfdramaturg publicistickej relacie
»Reportéri” Richard Boljesik za neprimerany zasah do pracovnych postupov a pokus o cenzuru.
Takto ich to nacvicili.

Sucasne bol z Bratislavy v diplomatickej poSte odoslany do USA ,teply bonz“ k rukdm strazcov
demokracie a slobody slova. Slovensko teda v rebricku Transparency International za rok 2020 opat
poklesne... Ni¢ nové pod slnkom.

Podobné to bolo za Hrehu v roku 2007 v kauze ,Lampa“ i v roku 2009 za Niznanského v kauze
»Socidlny podnik“... Novinkou tentoraz je, ze Richard BoljesSik dal v RTVS prekvapivo vypoved este
pred parlamentnym vyvrcholenim s verejnou popravou vopred odsudenych clenov vrcholového
manazmentu verejnopravnych médii.Urobil tak idajne ,na protest proti Hane Lyons, ktora pri
odmefovani finan¢ne uprednostiiovala svoju kamarétku a jeho $ikanovala.” Co teda - cenzira ¢&i
Sikana? Alebo skor vyhodnd ponuka BoljeSikovi, ktora sa neodmieta? Ved vlada Igora MatoviCa na
Slovensku kond transparentne, bojuje proti korupcii a urputne likviduje mafiu... I tadto bublina
splasla, ved reportaz RTVS riadne odvysielala v relacii Reportéri vecer 25.maja 2020.

Ruky prec¢ od RTVS!

Je nad slnko jasné, ze vladna koalicia s istavnou vacsinou v parlamente uz pri okrdhlom stole
koaliCnej rady nad Jaroslavom Reznikom vyniesla ortiel. S ustavnostou ani s pravnou cistotou,
moralnymi ¢i profesiondlnymi aspektmi sa nebude zatazovat. Snaha liberalov ovladnut ideovo

a politicky aj ten malicky zvysok dvoch ciasto¢ne sa odliSujucich mainstreamovych médii je
nezadrzatelna. Ak by sa mi este pred ¢asom chcelo nahlas zvolat , ruky pre¢ od RTVS!“, dnes som
uplne zmenil pohlad na tuto problematiku.

Ak nemaju byt verejnopravne média narodnymi a kultirnymi ustanovizinami, pokial sa nemajua vo
vSetkom diametralne odliSovat od komercnych a od bulvarnych médii, volam: ,treba ich zrusit!“ Ved
propagandu liberdlneho fasizmu a novo nastupujucej totalitnej moci prevezmu z nasich dani na svoje
plecia avizované Matovicove vladne noviny. Asi nam ich bude do postovych schrénok ,zadarmo”



dorucovat nejaky obyc¢ajny kuriér...

STEFAN NIZNANSKY



