
Neuvěřitelný akt vědecké cenzury: Časopis
stahuje recenzovanou studii kritizující
vakcínu COVID-19
- CZ24 News | 2. března 2024

SVĚT: Zdá se, že v tomto případě zasáhla všemocná Big Pharma, která má velký vliv nejen
na politiky, WHO, lékaře a média, ale také na vědecké časopisy.

V dnešní době jsou dvě různá témata, ve kterých se kritické studie neakceptují: jednak jde o studie,
které kritizují genové injekce proti Covid-19 a zakázána je i jakákoli studie, která zpochybňuje
klimaalarmistické vize.

Nedávno jste si i zde mohli přečíst o recenzované studii, která jasně prokázala škodlivost genových
injekcí a doporučila jejich okamžité staženy.

Jenže to, co bylo nakonec staženo, nebyly tyto jedovaté injekce, ale právě ona velmi detailní studie…

Časopis Cureus v pondělí stáhl první recenzovaný dokument, který obsahoval komplexní analýzu
údajů ze studií vakcíny COVID-19 mRNA a post-injekčních případů poškození zdraví. Autoři článku
také vyzvali ke globálnímu moratoriu na vakcíny.

Dr. Peter McCullough, jeden z autorů studie, označil stažení studie za ohromující akt vědecké
cenzury. Řekl The Defender:

„Časopis a jeho redaktoři měli právo práci kdykoli odmítnout v recenzním řízení. Jakmile
je dokument zveřejněn, je porušením politiky Výboru pro etiku publikací (COPE)
stáhnout příspěvek bez adekvátního odůvodnění.“

Dokument publikovaný minulý měsíc popisuje potenciální vážná poškození vakcín pro člověka,
problémy s kontrolou a zpracováním vakcín, mechanismy způsobující nežádoucími účinky,
imunologické důvody neúčinnosti vakcín a údaje o úmrtnosti.

Autoři dospěli k závěru:

„Schvalování injekcí mRNA COVID-19 federální agenturou na celostátní úrovni pro celou
populaci nebylo založeno na poctivém posouzení všech relevantních údajů o schválení a
náležitém zvážení rizik a přínosů.“

Vyzvali také k okamžitému odstranění vakcín z očkovacího plánu pro děti Centra pro kontrolu a
prevenci nemocí (CDC) a k pozastavení posilovacích očkování.

Článek byl za měsíc, kdy byl publikován, přečten více než 350 000krát. Průměrný článek Cureus je
za celý rok přečten pouze 2 700krát.

McCullough řekl, že Tim Kersjes, spolupracovník pro integritu výzkumu ve Springer Nature,
vydavatel Cureus, minulý týden informoval autory, že časopis tento článek stáhne.

https://cz24.news/neuveritelny-akt-vedecke-cenzury-casopis-stahuje-recenzovanou-studii-kritizujici-vakcinu-covid-19/
https://cz24.news/neuveritelny-akt-vedecke-cenzury-casopis-stahuje-recenzovanou-studii-kritizujici-vakcinu-covid-19/
https://cz24.news/neuveritelny-akt-vedecke-cenzury-casopis-stahuje-recenzovanou-studii-kritizujici-vakcinu-covid-19/
https://necenzurovanapravda.cz/2024/01/nova-analyza-studii-ostre-kritizuje-genove-injekce/
https://childrenshealthdefense.org/defender/cureus-retracts-study-critiquing-covid-19-vaccine-censorship/
https://www.cureus.com/articles/203052-covid-19-mrna-vaccines-lessons-learned-from-the-registrational-trials-and-global-vaccination-campaign#!/


Kersjes poukázal na osm bodů, kterými se podle McCullougha autoři dříve zabývali v rozsáhlém
procesu vzájemného hodnocení.

McCullough řekl:

„Mám podezření, že Kersjes a Springer Nature byli dotlačeni mocným
biofarmaceutickým komplexem koordinovaných organizací veřejného zdraví, výrobců
vakcín a regulátorů, aby cenzurovali naši publikaci, aby zabránili distribuci kritických
informací o bezpečnosti vakcín do dosahu lékařské komunity.

Odmítli jsme stažení, odvolali jsme se v plném rozsahu a nahlásíme tuto neetickou
praktiku všem příslušným úřadům, zatímco budeme pokračovat ve zveřejňování jinde.“

M. Nathaniel Mead, hlavní autor článku, řekl The Defender, že se od začátku obával, že na časopis
bude vyvíjen nátlak, aby článek stáhl.

„Když jsem 24. ledna stiskl tlačítko Cureus, věděl jsem, že máme co do činění s tikající bombou,“ řekl
Mead.

„Citováním solidních důkazů a ukázáním toho, jak průmyslově podporované studie uvedly veřejnost v
omyl, naše práce založená na důkazech byla komplexním obviněním společností zabývajícími se
vakcínami COVID-19.“

„Dravé ústupy“ prospívají Big Pharmě

Dr. John Adler ze Stanfordské univerzity a Dr. Alexander Muacevic z Mnichovské univerzity založil
Cureus v roce 2009 jako webový, recenzovaný a volně přístupný všeobecný lékařský časopis s
nízkými náklady na vydávání.

Vědecký gigant Springer Nature koupil Cureus v prosinci 2022.

Springer Nature je vydavatelský konglomerát vzniklý v roce 2015 sloučením Nature Publishing
Group, Palgrave Macmillian, Macmillan Education a Springer Science+Business Media.

Vydavatel vygeneroval v roce 2022 1,8 miliardy eur a od roku 2020 zaznamenává nepřetržitý roční
růst.

Springer Nature má interní Research Integrity Group, která zajišťuje, že vědecký obsah společnosti
je „přísně hodnocen.“ Když se objeví problémy, které vyžadují zapojení odborníků na integritu
výzkumu, zapojí se výzkumný tým vedený Kersjesem.

Kersjes řekl autorům 16. února, že redaktoři časopisu zamýšleli stáhnout článek, a poznamenal, že
časopis „byl nedávno upozorněn na několik obav ohledně platnosti práce.“

Podle textu e-mailu, který na Substacku zveřejnil Steve Kirsch, další spoluautor článku, tyto obavy
„nelze podle našeho názoru vyřešit opravou.“

Kersjes řekl autorům, že budou mít možnost souhlasit nebo odmítnout stažení, což bude uvedeno na
webových stránkách.

Nesouhlasili. „Důrazně odmítáme toto názorové, ex post facto, svévolné rozhodnutí Kersjese a jeho
nadřízených ve Springeru,“ napsali.

https://kirschsubstack.com/p/our-paper-critical-of-the-covid-vaccines


Kersjesův dopis vyvolal obavy ohledně tvrzení autorů ohledně údajů o úmrtnosti ze všech příčin,
údajů systému hlášení nežádoucích příhod vakcín (VAERS), počtu úmrtí způsobených očkováním ve
srovnání se zachráněnými životy, možné kontaminace vakcíny, jejich tvrzení, že vakcíny nebyly řádně
testovány na bezpečnost a účinnost, stejně jako „nepřesné“ tvrzení, že spike proteiny zůstávají v těle
a mohou způsobit nežádoucí účinky, a že vakcíny jsou produkty genové terapie.

Ve své odpovědi se autoři zabývali každým jednotlivým bodem kritiky, vysvětlili své argumenty a
uvedli důkazy. Poznamenali, že osm recenzentů článku a redaktoři časopisu shledali jejich odpovědi
jako uspokojivé.

Několik dní po první publikaci Adler, šéfredaktor Cureus, řekl průmyslovému webu Retraction
Watch:

„Naše redakční odpověď byla extra ostražitá během procesu vzájemného hodnocení, kdy se osm
různých recenzentů rozhodovalo, zda publikovat nebo ne, včetně některých s dobrou znalostí
statistiky. Proto byl použit důvěryhodný proces vzájemného hodnocení a žetony padly, kam mohly.“

Adler také řekl, že časopis to přehodnotí, pokud budou nalezeny „fatální chyby.“

„Rozhodovací proces Cureus je v ostrém kontrastu s Elsevierovým zdánlivě redakčním rozhodnutím
jednoduše cenzurovat článek na základě obav ad hominem.“

Mluvčí Cureus však dnes The Defender řekl:

„Po zveřejnění byly vzneseny obavy ohledně řady tvrzení v článku a vyšetřování výzkumného týmu
pro integritu Cureus a Springer Nature odhalilo několik problémů s článkem, které zaručovaly
oprávněné stažení. “

Mluvčí dodal:

„Je žádoucí, aby takové problémy byly identifikovány během vzájemného hodnocení, ale bohužel
tomu tak není vždy. Je proto důležité, jako v tomto případě, když se problémy objeví po zveřejnění,
aby byly rychle vyřešeny, aby byla zachována integrita vědeckého záznamu.“

Autoři ve svém vyvracení tvrdí, že většina obav „se zdá být odstraněna buď přímo nebo nepřímo z
četných komentářů od známých trollů z očkovacího průmyslu na sociálních sítích Jonathana Laxtona
a Matthewa Doplera,“ které doprovázely často komentovaný článek na webu Cureus.

Mead řekl The Defender, že má také podezření, že vydavatelé byli pod tlakem farmaceutického
průmyslu:

„Nejméně čtyři ze stažení se zdají být prohlášení vydaná přímo očkovacím průmyslem –
společný pokus vysvětlit například, že mRNA vakcíny nejsou produkty genové terapie, že
tyto produkty nejsou kontaminovány vysokými hladinami DNA, že nezůstávají v těle a
nezpůsobují nepříznivé účinky a nakonec, což je neuvěřitelně zajímavé, produkty mRNA
údajně prošly náležitým testováním bezpečnosti a účinnosti.

Mead dodal: „Jakmile je publikována velká opačná studie a její výsledky přitahují širokou pozornost,
vyvíjejí zainteresované strany Big Pharma obrovský tlak na vydavatele, aby studii stáhl.“

„Stažení má důsledky, které jdou nad rámec článku,“ řekl Mead. Tento typ „dravého ústupu“



prospívá farmaceutické společnosti tím, že skrývá informace o rizicích vakcíny a podkopává
důvěryhodnost výzkumu a samotných autorů.

„To donutí vědce zajímající se o pravdu, aby hledali alternativní publikační místa a strategie, možná
dokonce alternativní systémy vzájemného hodnocení,“ dodal.

Springer Nature na žádost o komentář nereagoval.

Vědecké publikování jako křižovatka

Stanfordský epidemiolog Dr. John PA Ioannidis v nedávném stanovisku v JAMA tvrdil, že vzájemné
hodnocení a vědecké publikování jsou na křižovatce a vyzval k výzkumu na toto téma na nadcházející
konferenci.

„Vědecké publikování je obrovský trh s jednou z nejvyšších ziskových marží ze všech komerčních
podniků a podporuje masivní biomedicínskou a širší vědeckou ekonomiku,“ napsal Ioannidis.

„Mnoho aktérů se snaží těžit z vědecké literatury nebo ji ovlivňovat způsoby, které nemusí nutně
sloužit vědě nebo zvyšovat její užitečnost pro společnost.“

Ioannidis je nejlépe známý pro svůj průlomový článek z roku 2005 „Proč je většina publikovaných
výzkumných zjištění nepravdivá,“ ve kterém tvrdil, že vědci „mohou být zaujatí jednoduše kvůli své
víře ve vědeckou teorii nebo kvůli své oddanosti vlastním výsledkům.“

V něm napsal: „Renomovaní výzkumníci mohou využít proces vzájemného hodnocení k potlačení
objevování a šíření výsledků, které vyvracejí jejich zjištění, čímž odsuzují svůj obor k udržování
falešného dogmatu.“

Allysia Finley z Wall Street Journal nedávno poznamenala, že tato dynamika je zvláště výrazná ve
výzkumu COVID-19, kde je často publikován chybný výzkum, který podporuje dominantní narativ,
protože posiluje stávající zaujatosti recenzentů, zatímco jiní vědci se snaží publikovat výzkum proti
proudu.

Dr. Vinay Prasad, MPH, cenzuroval vědecké práce kritické vůči CDC a chybám v politice Bidenovy
administrativy.

Prasad zjistil, že 38 % článků odeslaných jeho laboratoří na předtiskové servery bylo odmítnuto nebo
odstraněno, i když tyto články byly nakonec publikovány v časopisech a široce stahovány.

Předtiskový server Lancet podobně odstranil kontroverzní systematickou kontrolu Hulschera a
dalších ohledně výsledků pitvy zemřelých po vakcíně COVID-19.

Například někteří špičkoví vydavatelé, jako je Taylor & Francis, a špičkové časopisy, jako je Science
Magazine, publikovaly články o původu COVID-19, které porušily jejich vlastní etické zásady a
nerespektovaly jejich vlastní standardy vzájemného hodnocení.

„Ale i když jsou tato redakční rozhodnutí zveřejněna, vydavatelé nepodniknou žádné kroky,“ uvádí
investigativní novinář Paul D. Thacker.

Tyto příklady, řekl Thacker, jsou součástí „dlouhého seznamu prací, studií a analýz, které začaly
zasypávat vědeckou literaturu během pandemie COVID s (přinejlepším) pochybnými závěry.“

Známá hra?



Existuje také dlouhá historie koordinovaného úsilí o umlčení a diskreditaci vědy a vědců, kteří
zpochybňují dominantní narativy, z nichž mají prospěch Big Pharma a Big Chemical.

Například v roce 2013 časopis chemického inženýrství vedený Elsevierem, dalším významným
globálním vědeckým vydavatelem, stáhl článek o skupině krys krmených geneticky modifikovanou
kukuřicí společnosti Monsanto a některými jejími vlajkovými herbicidy Roundup.

Vedoucí autor Gilles-Éric Seralini studoval účinky geneticky modifikované kukuřice a herbicidu po
dobu dvou let, tedy déle než bylo krátké období 90 zkoušek zkoumajících pouze GMO nebo herbicid,
které společnost Monsanto použila ke klasifikaci produktů jako nekarcinogenních. Tyto produkty
byly poté uvedeny na trh.

V reakci na to Monsanto provedlo řadu skrytých potlačovacích programů, jejichž prostřednictvím
interní firemní dokumenty později odhalily, že společnost manipulovala vzájemné recenze, zabývala
se psaním článků, které ignorovaly genotoxicitu Roundupu, potlačovaly analýzu genotoxicity
nezávislého vědce a potlačovaly reportéry, kteří publikovali nezávisle.

„Monsanto mělo dokonce vydavatele časopisu pod finanční smlouvou, když byla dvouletá studie
stažena,“ řekl právník Michael Baum.

Společnost také koordinovala skriptované dopisy do kampaně editoru.

Seralini byl „obalen smolou a peřím a vyhnán z města vědy,“ napsal Baum v předmluvě k „The
Monsanto Papers.“

Právní kličkou však byly uvolněny tisíce stránek interních důvěrných dokumentů společnosti, které
odhalily podrobnosti o akcích společnosti Monsanto.

Seraliniho studie byla později znovu publikována.

Jen o několik let později Mezinárodní agentura pro výzkum rakoviny Světové zdravotnické
organizace analyzovala glyfosát, hlavní složku přípravku Monsanto na hubení plevele, a zjistila, že je
pro člověka pravděpodobně karcinogenní.

Společnost Bayer, která získala Monsanto v roce 2018, zaplatila od května 2022 více než 11 miliard
dolarů na vyrovnání soudních sporů týkajících se rakoviny a čelí více než 30 000 dalším žalobám.

 

Zpracoval: Slovanka/Necenzurovaná Pravda

ZDROJ

https://childrenshealthdefense.org/defender/cureus-retracts-study-critiquing-covid-19-vaccine-censorship

