
RTVS je nástrojom progresivizmu za peniaze
všetkých daňových poplatníkov
- editor007 | 10. května 2024

SLOVENSKO: RTVS sa správa ako subjekt, ktorý „cucia“ finančné prostriedky z peňazí
daňových poplatníkov a plní politické úlohy opozície

Povedzme si to tak, ako to v skutočnosti je. Po parlamentných voľbách v roku 2020 si Matovičove
OĽANO „privlastnilo“ RTVS a prideľovalo im peniaze na účely vtedajšej vládnej propagandy.
Nástupom Matovičovej hrôzovlády sa urobili obrovské zásahy do personálnej štruktúry štátnych
inštitúcií. Odborníci boli povyhadzovaní zo svojich postov a namiesto nich boli do funkcií dosadení
nominanti poplatní politike OĽANO a ich ďalších vtedajších koaličných partnerov. Takýmto spôsobom
sa uskutočnili politické čistky naprieč celým spektrom štátnej, verejnej správy a organizácií
riadených štátom. Išlo o stovky riadiacich miest. Tieto politické čistky znamenali v štáte chaos,
ktorého následky pociťujeme dodnes. RTVS nebola výnimkou.

Ľubomír Machaj je odborníkom v oblasti dramaturgie a tvorby programov, nie je však odborníkom na
riadenie RTVS. Dosadený bol na post riaditeľa podľa všetkého len z lojality voči Matovičovo –
Hegerovmu dvojzáprahu. Svoj opozičný politický postoj dáva jasne najavo aj dnes. Preto na miesto
riaditeľa RTVS nepatrí. Generálny riaditeľ verejno-právneho média má byť politicky nestranný a má
zabezpečovať úlohy tohto média podľa zákona.

RTVS uverejnila rozhovor s riaditeľkou Rozhlasu a Televízie z Litvy pod názvom „Ak padnú
verejnoprávne médiá, budú nasledovať súkromné“. Túto konšpirátorku si zrejme prizvalo na svoju
obranu vedenie RTVS. Jej tvrdenie, že verejnoprávne médiá sú len hlasnou trúbou politikov je
scestné, neodborné a má slúžiť iba na to, aby RTVS nepodliehalo riadeniu štátu. Ak štát platí činnosť
RTVS má právo nastaviť pravidlá jej činnosti. Zvlášť vtedy, ak sme dnes svedkami, že RTVS slúži len
na propagáciu opozície a ide tvrdo proti záujmom štátu. Kým RTVS počas vlády Matoviča a Hegera
slúžila tomuto dvojzáprahu, dnes koalícia činnosť RTVS chce postaviť z hlavy na nohy. Spravodajstvo
má byť širokospektrálne, vyvážené a objektívne. Nemá nadržiavať jednej strane a má dávať
príležitosť rovnocennej komunikácii politických prúdov v diskusiách. Redaktori nemajú nadržiavať
jednej strane, klásť sugestívne otázky jednej zo strán s cieľom napomáhania jeho vyjadrenia. Neraz
sme boli svedkami v priamom prenose, že redaktori RTVS sa práve takto správali. Redaktori tiež
majú používať overené fakty, nezavádzať divákov alebo poslucháčov informáciami polopravdivými
alebo nepravdivými a používať slová ako: nedá sa overiť, údajne a ďalšie podobné slová, ktoré majú
za cieľ odprezentovať politické stanovisko redaktorov a nie objektivitu podávanej správy.

RTVS sa riadi zákonom 532/2010 Z.z., ktorý stanovuje poslanie RTVS. Ak si pozriete napr. paragraf
3  o poslaní RTVS a porovnáte ho s realitou, tak nutne prídete k záveru, že RTVS sa uvedeným
paragrafom ani zákonom ako celkom neriadilo. Preto sa RTVS nemá hrať na urazenú inštitúciu a
burcovať do boja proti súčasnej vláde. Nemá na to jednoducho právo. Ak si neplní povinnosti zo
zákona, tak treba prijať opatrenia na to, aby si ich plnilo. Podľa paragrafu 8 uvedeného zákona na
činnosť RTVS dohliada rada. Konštatujem, že zlyhala.

Najnovší hoax, alebo ak chcete konšpiračná správa z produkcie RTVS:

SBU (ukrajinská tajná služba) údajne zabránila ruskému atentátu na Zelenského. Nepravda. Keby
Rusi chceli Zelenského zabiť mali na to mnoho príležitostí. A určite by to neurobili takým
primitívnym spôsobom ako je opisovaný v médiách. Mohlo ísť o pokus o atentát z dielne SBU, ale

https://cz24.news/rtvs-je-nastrojom-progresivizmu-za-peniaze-vsetkych-danovych-poplatnikov/
https://cz24.news/rtvs-je-nastrojom-progresivizmu-za-peniaze-vsetkych-danovych-poplatnikov/


nemuselo. Je vysoko pravdepodobné, že bola testovaná svetová verejnosť, čo povie na túto udalosť.
Lebo Ukrajinci a niekto z ich zahraničných poradcov (MI6, CIA) ozaj môžu plánovať vraždu
Zelenského na základe tzv. False Flag. A samozrejme obvinia z toho Rusko. Tento scenár nesie
všetky znaky práce západných tajných služieb. RTVS jednostranne okomentovala informáciu z
ukrajinského prostredia, ktoré vôbec nie je objektívne. RTVS si pritom nedala žiadnu námahu zistiť
názory z iných zdrojov a ani nezaujala k veci vlastné stanovisko.

Á propos. V deň sviatku víťazstva nad fašizmom RTVS tento významný sviatok v podstate
odignorovala. Ich programová produkcia k tomuto výročiu bola úbohá. Asi preto, že dlhodobo
nenájdete v správach RTVS ani zmienku o tom čo robia neonacistické sily na Ukrajine. Ako keby
tento problém neexistoval. Ale on existuje. A od ignorovania tohto problému je už len krôčik k
obhajobe neonacizmu.

Dnes sme v situácii, keď oprávnená rekonštrukcia RTVS je napádaná opozíciou z politických
dôvodov, sú zneužívané verejné predstavenia na kritiku koalície opäť v rámci politického boja. K
tomuto chaosu sa opäť pridali vybraní herci, ktorí nemajú žiadne vedomosti o tom, o čo ide. Niekto
ich platí? Opýtajte sa Šimečku, ktorý pracuje na pláne prevratu v SR. Kde boli verejnoprávne médiá
a iný tzv. mainstream, keď boli napádané alternatívne médiá počas hrôzovlády dvojzáprahu Matovič-
Heger? Kde boli, keď boli niektoré alternatívne médiá dočasne zatvárané v rozpore so zákonom?
Prečo sa neozvali vtedy predstavitelia EÚ? Prečo teraz reagujú predstavitelia EÚ na základe
falošných udaní Šimečkovho gangu a napádajú v tejto oblasti Slovensko v rozpore so skutočnosťou?

Jednoducho preto, lebo vtedajšie vlády si plnili lokajské úlohy voči Západu. Dnes bránime slovenskú
demokraciu a nezávislosť. RTVS treba odpolitizovať a vrátiť jej stratenú „tvár“. Vedenie RTVS a
redaktorov vyzývam, aby sa vzdali politikárčenia v prospech opozičných politikov a ich západných
tútorov a aby si začali plniť úlohy podľa zákona, morálky a cti novinára so súčasným dodržiavaním
etiky a etického kódexu novinára.

 

AUTOR: Ivan Štubňa

ZDROJ

https://www.belobog.sk/rtvs-je-nastrojom-progresivizmu-za-peniaze-vsetkych-danovych-poplatnikov/

