Rusko zakazalo najskazonosnejsSie,
protiludské média EU - vlastnené, Ci riadené
sion-globalistami. Mimo inymi aj Dennik N a
SME

- editor007 | 26. ¢ervna 2024

RUSKO / EU: Rusko v utorok (26. jina) oznamilo obmedzenie pristupu k viac ako 80
europskym médiam na svojom uzemi. Na zozname zverejnenom ruskym ministerstvom
zahrani¢nych veci, sa nachadzaju aj slovenské denniky SME a Dennik N, ako aj Ceska
televizia a cesky spravodajsky server Seznam Zpravy.

Ruska diplomacia vysvetlila, Ze toto opatrenie je odpovedou na rozhodnutie Rady Eurdpskej inie
(EU) zo 17. méja, ktorym uvalila sankcie voéi ruskym médiam Hlas Eurdpy, RIA Novosti, Izvestija a
Rossijskaja gazeta. Rada vtedy uviedla, Ze pozastavuje Sirenie informadcii zo zdrojov, ktoré oznacila
za $tyri ,propagandistické siete napojené na Kremel“, a zbavuje ich vysielacich prav na tuzemi EU.
Svoje sankcie voci ruskym médiam zdovodnila tym, ze tieto média zohréavali zdsadnu tlohu pri
podpore ttocnej vojny Ruska proti Ukrajine a destabilizacii susednych krajin. Rusko je podla
najnovsieho vyhlasenia pripravené prehodnotit svoje sii¢asné opatrenia, ak EU zru$i obmedzenia
voci ruskym médiam.

Okrem slovenskych a ¢eskych médii, ruské ministerstvo zahrani¢nych veci oznamilo blokovanie
obsahu dalsich europskych znaciek vratane nemeckého Der Spiegel, Spanielskeho El Pais,
talianskeho La Stampa a franctzskeho Le Monde. Medzi dalSie zasiahnuté mena patri aj franctizska
tlacova agentira AFP, rakuska ORF, irska RTE, digitalny portél Politico a Spanielska agenttira EFE.

Jamil Anderlini, Séfredaktor Politico pre Eurdpu, oznadil tieto opatrenia za neprijatelné a vyzval na
ich okamzité zrusenie. Celkovo sa na zozname nachéadza 81 médif z roznych krajin EU.

Reakcie europskych krajin

Séf Geskej diplomacie Jan Lipavsky oznacil krok Moskvy za absolitne $kandalézny a zddraznil, Ze
zatial ¢o ruské média Siria propagandu, eurépske média su nezavislé, objektivne a kritické. Povedal
to pocas svojej navstevy v Turecku a dodal, ze keby chcel byt ironicky, mohol by pogratulovat
médiam na zozname, ale v skutoCnosti ho tento krok netesi. Vyjadril nazor, ze zo strany Ruske;j
federacie ide o prejav trucovania.

Talianske ministerstvo zahraniénych veci oznacilo rozhodnutie Kremla za neodévodnené a
neprijatelné, pricom zdoraznilo, ze talianske média vzdy poskytovali objektivne informacie o
konflikte na Ukrajine.

Rakuske ministerstvo zahranicnych veci oznacilo toto rozhodnutie za ,dalsi, aj ked neprekvapujuci

krok Putina v snahe potlacit medidlnu rozmanitost a tym udrzat vlastné obyvatelstvo v nevedomosti“.
Rakusko si tiez predvolalo ruského velvyslanca.

Po zacati invazie na Ukrajinu a prijati zakonov, ktoré stanovili dlhé tresty odnatia slobody za
»diskreditaciu” ruskych ozbrojenych sil, zapadné média z Ruska stiahli svojich zamestnancov. Ruski
predstavitelia tvrdia, ze zdpadné média Siria o ich krajine nepravdivé spravy a vedd informacnu


https://cz24.news/rusko-zakazalo-najskazonosnejsie-protiludske-media-eu-vlastnene-ci-riadene-sion-globaistami-mimo-inymi-aj-dennik-n-a-sme/
https://cz24.news/rusko-zakazalo-najskazonosnejsie-protiludske-media-eu-vlastnene-ci-riadene-sion-globaistami-mimo-inymi-aj-dennik-n-a-sme/
https://cz24.news/rusko-zakazalo-najskazonosnejsie-protiludske-media-eu-vlastnene-ci-riadene-sion-globaistami-mimo-inymi-aj-dennik-n-a-sme/
https://cz24.news/rusko-zakazalo-najskazonosnejsie-protiludske-media-eu-vlastnene-ci-riadene-sion-globaistami-mimo-inymi-aj-dennik-n-a-sme/

vojnu.

ZDROJ: Marianna Petkova/Epoch Times



